King’s Bounty: Legenda 16 12 2008 | zapowiedzi

Gry title

King’s Bounty: Legenda oczarowuje swoją tryskającą detalami grafiką już od pierwszych minut gry. Dobrze dobrana muzyka i relatywnie spokojna rozgrywka z turowymi bitwami pozwoliła mi na nowo przenieść się wspomnieniami w czasy pierwszych części Heroes of Might and Magic, gdzie gra nie musiała wiązać się ze 100% skupieniem uwagi i maksimum refleksu, a jedynie okazją do miłego “popykania”.

Osobiście nie miałem okazji w przeszłości zagrać w pierwszą odsłonę King’s Bounty, która jest pierwowzorem całej serii “Hirołsów”, dlatego też moje odniesienie przy recenzji Legendy dotyczy jedynie serii turowych HoM&M. Chyba każdy rasowy gracz RPG ma na swoim koncie wspomnienia z “Hirołsami”, a jeśli we wspomnieniu tym zawarta jest jeszcze odrobina sentymentu to tytuł King’s Bounty: Legenda jest zdecydowanie godny polecenia – jako sposób na odkurzenie pozytywnych wspomnień.

Gra wręcz oszałamia swoją kolorową, żeby nie powiedzieć cukierkową, grafiką. Detale każdej postaci i lokacji są rewelacyjne, a rozmach przy budowie map godny podziwu.

Legenda – w odróżnieniu od HoM&M podzielona jest na 2 tryby prowadzenia rozgrywki. Penetracja mapy odbywa się w czasie rzeczywistym, system turowy uruchamia się zaś dopiero przy potyczkach co przyspiesza znacznie eksplorację mapy i daję komfort większej swobody podczas przemieszcza się.
Multum artefaktów, ciekawe jednostki, efektowne czary i dosyć zaawansowane AI wrogich armii, czyni grę naprawdę miodną. Nie jest to gra typu Hack’n’Slash, ani mocno sfabularyzowany eRPeG, to raczej spokojna strategia na długie zimowe wieczory.

Minusem tytułu z pewnością stanie się po jakimś czasie brak rozbudowanej i wciągającej fabuły lub pewna schematyczność pojedynków. Wielość przeciwników, nietypowe pola bitew dzielone na hexy, czy wreszcie czary i artefakty – mają za zadanie urozmaicić te pojedynki. Do tego 3 klasy bohatera – wojownika, paladyna i maga, oraz rozbudowany schemat rozwoju umiejętności czynią z King’s Bounty pozycję na prawdę godną polecenia.

Idealna gra na nieabsorbujące wypełnienie kilkunastu zimowych wieczorów.

Sylwester ‘orth’ Wróbel

Dziękuję wydawnictwu Cenega Poland za udostępnienie egzemplarza do recenzji.

producent: Katauri Interactive
wydawca: 1C
dystrybutor PL: Cenega Poland
kategoria: strategiczne/cRPG
polska data premiery: 6.11.2008